СВЪРЖЕТЕ СЕ С НАС: 0893 494 716
Select Page

За повечето хора лятното слънцето е добре дошло – особено след толкова дъждовни дни! – но за бъдещите майки, топлинната вълна носи нови рискове и предизвикателства.

При повишаване на температурите, бременните жени могат да започнат да усещат подпухване, повишена телесна температура и по-голяма чувствителност към слънчевите лъчи, причинени от по-високите нива на естроген.

Ето как, ако очаквате бебе, можете да се охладите това лято…

Поддържане на прохлада вкъщи

Поддържането на хладни помещения у дома понякога може да бъде по-трудно, отколкото когато сте навън.

Дръжте завесите или щорите спуснати от сутрин до вечер и използвайте вентилатор/климатик, за да регулирате температурата в къщата. Изключването на ненужните електрически устройства също може да помогне.

Има няколко тактики, които можете да използвате, за да намалите телесната температура – студен компрес на челото ви или потапяне на краката в хладка вода могат значително да подобрят ситуацията.

Когато става въпрос за душ, изберете хладка вода. Ледено студените душове могат да накарат организма да генерира повече топлина, след като се изсушите.

Спане през лятото

По време на бременност сънят неминуемо е затруднен, а интензивната топлина може да доведе до допълнителни проблеми. Използването на единичен чаршаф, всъщност ще ви охлади повече, отколкото сънят без никаква завивка.

“Египетският метод” включва овлажняване на чаршаф или кърпа в хладка вода и след това използването й като завивка. Можете също да окачите влажна кърпа пред отворен прозорец, за да намалите температурата в стаята.

Да бъдете на хладно и навън

Най-добре е да избягвате да излизате навън, когато слънцето е най-горещото – между 11:00 и 15:00 часа. Хубаво е да следите времето онлайн, за да знаете кога температурата започва да спада.

Ако нямате възможност да пропуснете излизането в този часови диапазон, не забравяйте да използвате слънцезащитен крем. Бременните жени са по-податливи на изгаряния и увреждане на кожата, затова се погрижете да използвате силен ( SPF50 +) слънцезащитен крем.

Хранене

Подуването и оттичането на тялото са често срещан проблем по време на бременност, а храната с високо съдържание на сол могат да влошат ситуацията, особено през горещото време.

Затова е важно да се намали – но не да се премахне! – солта от Вашата храна. Йодът, намиращ се в солта, е от решаващо значение за здравето на Вашето бебе, освен това соли от организма се губят и при изпотяване.

За да постигнете баланс, грижете се за високите нива на електролитите си; бананите са естествен източник на калий, а и някои витаминни напитки също могат да бъдат полезни.

Какво да облека

Избирайте памучни дрехи и бельо. Освен по-комфортна, тази тъкан попива влагата и така Ви помага да останете по-сухи, въпреки топлината.

Също така е важно да носите шапка, за да пазите лицето си от силните слънчеви лъчи и да се предпазите от слънчев удар.

 

 

Заявете своя въвеждащ набор от документи

не съм бременна

ДАВАМ СЪГЛАСИЕТО СИ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЛИЧНИТЕ МИ ДАННИ

За целите на заявката и за да имаме възможност за обратна връзка с Вас, са необходими личните Ви данни, изписани по-долу в полетата. Уверяваме Ви, че същите ще бъдат използвани единствено за целите на запитването и сме предприели всички необходими мерки за защита от загуба или злоупотреба с тях.